شرکت یاهو یک شرکت خدمات اینترنتی آمریکایی است که با هدف تامین «ضروریترین خدمات اینترنتی» فعالیت میکند.
اکنون این شرکت به عنوان یک دروازه به شبکه جهانی، یک موتور جستجو و همچنین یک سرویسدهنده خدمات پست الکترونیک مبتنی بر وب، فعالیت میکند.
با توجه به آمار ارائه شده از سوی شرکتهایی چون الکسا اینترنت (Alexa Internet) هماکنون این وبگاه پس از گوگل و فیس بوک پربینندهترین سایت در اینترنت است. و دارای بیش از ۴۱۲ میلیون کاربر میباشد.
یاهو 360 یک درگاه ارتباطی شخصی است که توسط یاهو اداره میشود. و مشابه سایت های دیگر شبکههای ارتباط اجتماعی است. گسترش سایت تقریبا تمام شده و این سایت دیگر فعالانه حمایت نمیشود. 360 شامل وبلاگ ، شبکه اجتماعی ، اشتراک تصویر و... است. کاربران میتوانند وبسایت های شخصی خلق کنند ، با استفاده از تصاویر یاهو ، تصویر های دلخواه خود را به اشتراک بگذارند ، مطالب دلخواه خود را در بخش وبلاگ قرار دهند ، در قسمت درباره من درباره خصوصیات و علایق خود توضیح دهند. آنلاین بودن دیگر دوستان 360ی خود را ببینند. آخرین مشاهدات خود را از سایر سایت ها به اشتراک بگذارندو.... از 29 مارس 2005 که این سایت تاسیس شده تاامروز بیش از 2 میلیون کاربر در آن عضو شده اند. تا 24 نوامبر 2005 فقط کاربران دعوت شده توانایی استفاده از این سایت را داشتند ولی در حال حاضر این سایت فقط برای افراد بالای 13 سال قابل استفاده است.
آموزش
سایت یاهو فضایی را در اختیار کاربران این سایت قرار میدهد که یاهو 360 نام دارد. یاهو 360 در واقع صفحه ایست که به چند قسمت تقسیم شده که از این قسمت ها میتوان قسمت comments ,blog ,friends ,feeds, about me, review, و... را نام برد.در قسمت friends نام کسانی به چشم میخورد که برای شما دعوتنامه دوستی فرستاده اند، یا شما برای آنها این دعوتنامه را فرستاده اید و آنها هم پذیرفته اند. که با کلیک بر روی نام یا تصویر آنها مستقیما به صفحه آنها هدایت خواهید شد. در قسمت blog مطالب دلخواه خود را میتوانید قرار دهید تا کسانی که صفحه شما را باز میکنند این مطالب را بخوانند و نظر خود را برای شما بنویسند. Comments ها همان نظراتی هستند که بینندگان صفحه شما برای شما ارسال کرده اند.درfeeds صفحه شما عنوان مطالبی به چشم میخورد که شما از پیوند RSS صفحه مربوطه برای لینک کردن آن مطلب به صفحه خود استفاده کرده اید. علاوه بر این قسمت ها میتوان زمینه صفحه را با عکس های دلخواه آراست.
گروههای یاهو
گروههای یاهو یک سرویس رایگان گروهها و ارسال نامه الکترونیکی به صورت دسته جمعی است که با گروههای گوگل رقابت میکند. این سرویس وقتی که یاهو را در آگوست 2000 به دست آورد ، شکل گرفت. eGroups گروهها ردههایی مشابه لغت نامه یاهو طبقه بندی شده اند. گروههای یاهو خدمات دیگری را نیز ارایه میکند مانند آلبوم عکس یاهو ، ذخیره فایل ، تقویم ، رای گیری و بارگذاری مطالب. در این سرویس پیام های گروهی به صورت ایمیل برای اعضا ارسال میشوند و یک نسخه از آن ها نیز در صفحه اصلی گروه قابل مشاهده است. هنگام تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اعضا انتخاب میکنند که ایمیل های شخصی از سایرین دریافت کنند یا خیر. و اینکه مطالب جدید ارسالی از سایر کاربران به تمامی اعضای گروه را در ایمیل خود ببینند یا در سایت. بعضی گروهها لیست های خبری دارند که فقط مدیران میتوانند آن ها را بنویسند. در حال که برخی دیگر لیست های بحثی دارند که اعضا میتوانند در آن مشارکت کنند.
تاریخچه
گروههای یاهو در سال 1998 به عنوان یک سرویس بسط استدلالی تاسیس شد که اکنون نیز توسط تابلو پیام های یاهو ،تقویم ، پروفایل و... در حال گسترش است. این سرویس در ابتدا با نام کلوب های یاهو شناخته شده بود. بر خلاف دیگر محصولات یاهو ، این محصول طوری طراحی شده که به کاربران اجازه کنترل عمیق تر در ایجاد گروهها ، عضویت و ارتباط میدهد. پیشرفت های این سرویس توسط دوگ هیرچ (مدیر تولید) و مت جکسون (مهندس هدایت) رهبری میشدند که هر دو شرکت را ترک کرده اند. گروههای یا هو به سرعت رشد کرد و اکنون یکی از بزرگترین ایجاد کننده ترافیک در شبکه سرویس یاهو به شمار میرود. امروزه این سایت جزو 5 سایت برتر یاهو از نظر تعداد مشاهده کنندگان سایت است. در سال 1999، یاهو eGroups.comرا که یکی از محبوب ترین ورایج ترین محصولات ارسال پیام دسته جمعی به طور هم زمان است ، به دست آورد. 8 ماه بعد یاهو eGroups.com را با گروههای یاهو ترکیب کرد. که نتیجه آن ترکیبی از هر دو سرویس برای کاربران است. گروههای یاهو بین سالهای 2000 تا 2005 پژمرده شد. در سال 2001 یاهو گروههای به حد رشد رسیده را از فهرست راهنمای خود حذف کرد. کهای کار باعث شد ارتباط با این گروهها بسیار دشوار شود. زیرا در این صورت هر کاربری که می خواست گروه بالغی پیدا کند باید نام دقیق آ« گروه را میدانست و یا تلاش میکرد که آن گروه را از طریق فهرست راهنمای گروههای بزرگسالان بیابد. با این حال گروههای بزرگسال و به حد رشد رسیده در یاهو به گسترش خود ادامه دادند. در سال 2005 توانایی تولید منافع از طریق تبلیغات مربوط به جست و جو در یاهو دوباره زنده شد. ای موضوع به آرامی باعث ایجاد خصوصیات جدیدی در یاهو شد.
لیست خصوصیات
از بهار 2006 ، یاهو امکان چت در گروههای یاهو را از بین برده است.
ثبت نام
اعضای جدید برای ثبت نام باید وارد گروههای یاهو شده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند. تا پس از تاید توسط مدیر گروه به عضویت گروه در آیند. و همچنین میتوانند گروههای جدیدی را ایجاد کنند که آن نیز پس از تایید مدیر گروه در لیست گروهها ف بر حسب موضوع در بخش مربوط ثبت میشود. وقتی گروه جدیدی ایجاد میشود ، یک ادرس سایت و یک آدرس ایمیل دریافت میکند.
بهترین گروههای یاهو
پس از بررسی گروهها نتایج بررسی منتشر میشود. که از هر رده سه گروه انتخاب میشوند. برای مشاهده لیست بهترین گروهها این لینک را دنبال کنید:http://in.promos.yahoo.com/groups/bestofyahoo/
این سایت ها را نیز ببینید
لینک های خارجی
پاسخهای یاهو
این سرویس کاربران را قادر می سازد که سوالات خود را بپرسند و به سوالات پرسیده شده توسط سایر کاربران پاسخ دهند. این سرویس با سرویس پرسش ماورای فیلتر رقابت میکند. پاسخ های یاهو از سیستم مرحلهای استفاده میکند که به وسیله آن ، مراحل به پرسیدن ، پاسخ دادن به سوالات ، و تشخیص اینکه کدام پرسش ها یا پاسخ ها حذف شوند ، یا گرفتن گذارش اختصاص داده میشوند. پاسخ های یاهو سایتی است که توسط خود کاربران اداره میشود. و با استفاده از امتیاز دهی به کاربران آنها را تشویق به پاسخ به سوالات میکند. در دسامبر 2006 ، 6 میلیون کاربر و 65 میلیون پاسخ داشت.
اداره سایت
تقریبا هر سوالی در یاهو مجاز است.به جز سوالاتی که قوانین سایت را زیر پا بگذارند. برای تشویق کاربران به پرسیدن سوالات خوب ، شرکت کنندههای فعال گهگاه در صفحه بلاگیاهو 360 نمایش داده میشوند. با توجه به اینکه خود این سرویس رایگان است ، محتوی پاسخ ها متعلق به پرسش کننده است. یاهو سوالات و پاسخ ها را در معرض دید عموم قرار میدهد. چت به صورت صریح در قوانین سایت ممنوع اعلام شده است. با این حال کاربران این اختیار را دارند که آی دی خود را در یاهو مسنجر ، در صفحه پروفایل خود بنویسند تا بقیه ببینند. برای باز کردن یک حساب کاربری در پرسشهای یاهو ، نیاز به یک آی دی در یاهو دارید. و میتوانید از هر نامی برای شناساندن خود به یاهو استفاده کنید.
آموزش
یکی دیگر از امکانات جالب یاهو yahoo answers میباشد . این برنامه امکان پرسش و پاسخ را در مورد موضوعات مختلف در سراسر دنیا فراهم میکند. برای استفاده از این امکان یاهو کافی است یک ایمیل در یاهو داشته باشید. از همان میتوانید برای ورود به پاسخهاییاهو استفاده کنید. برای این کار میتوانید از طریق سایت یاهو اقدام کنید به این صورت که ابتدا وارد www.yahoo.com شوید و از قسمت بالای صفحه yahoo answers را انتخاب کنید. که علامت سبز رنگی دارد. در گوشه سمت راست بالای صفحه دو گزینه sign in و sign up دیده میشود. اگر برای اولین بار است که وارد پاسخهای یاهو میشوید و قصد استفاده از آن را دارید ، گزینه sign up را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحهای که پیش روی شما باز میشود یک فرم ثبت نام است. اطلاعاتی از قبیل نام نام خانوادگی ، سن ، جنسیت ،ایمیل ، و نیز توضیح کوتاهی در مورد خصوصیات و علایقتان را از شما میخواهد که برخی به صورت اختیاریند ولی برخی دیگر باید حتما درج شوند.
توجه داشته باشید که شما برای ورود به قسمت پاسخهای یاهو از همان ایمیل و رمز عبورخود که در سایت یاهو باز کردهاید استفاده خواهید کرد. به عبارت دیگر برای ورود به این قسمت باید قبلا ایمیلی در یاهو داشته باشید.
بنابراین در هنگام پر کردن فرم ثبت نام ایمیل و کلمه عبور قبلی خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید. پس از پر کردن فرم گزینه register را انتخاب کنید.
با انتخاب این گزینه اگر تمام مراحل قبلی را به درستی انجام داده باشید ، به صفحهای هدایت خواهید شد که صفحه نخست yahoo answers میباشد. در این قسمت شما لیست آخرین پرسش هارا که توسط کاربران پرسیده شده مشاهده خواهید کرد.
حال روش استفاده از آن را بررسی میکنیم. در صفحه اصلی با انتخاب my profile از گوشه سمت راست بالای صفحه به profile خود هدایت خواهید شد. در بالای این صفحه سه گزینه وجود دارد. که عبارتند از : ask , answer ,discover
با انتخاب گزینه ask وارد صفحهای میشوید که در آن میتوانید سوال خود را بپرسید. به این صورت که ابتدا سوال خود را به طور خلاصه در قسمت بالاتر صفحه میپرسید. زیر این قسمت کادری وجود دارد که در آن میتوانید توضیح کاملی در مورد سوال خود بدهید. هرچه این توضیح جامع تر وکوتاه تر باشد ، شما پاسخهای بهتری از سایر کاربران دریافت خواهید کرد. سپس شما حوزه سوال خود را انتخاب میکنید به طور مثال کنار گزینه اجتماعی ، باغبانی ،علمی ، محصولات یاهو یا ... را تیک بزنید.
عبارتی که در اولین کادر وارد کردهاید توسط بقیه کاربران که از صفحه خود گزینه ask را انتخاب کردهاند و حوزه پاسخ گویی انتخابی شان با حوزه سوال شما یکی باشد دیده خواهد شد. پس سعی کنید این قسمت از سوالتان خواننده را تشویق به پاسخ دادن به آن سوال کند.
با انتخاب گزینه answers به صفحهای هدایت خواهید شد که موضوعات مختلفی را در حوزههای مختلف در اختیار شما قرار میدهد تا انتخاب کنید وپاسخ دهید. شما از بین موضوعات پیشنهادی در گوشه سمت چپ یکی را انتخاب کرده و در صفحهای که باز میشود لیستی از پرسشهای اخیر با محوریت موضوع انتخابی شما دیده خواهد شد. شما در این مرحله فقط قادر خواهید بود عبارتی را که کاربر در کادر اول - که در بالا توضیح داده شد- وارد کرده را ببینید. در زیر سوال توضیحاتی وجود دارند که تعداد پاسخهای داده شده تا آن زمان به سوال مورد نظر ، مدت زمان سپری شده از زمان پرسیدن آن سوال ، حوزه سوال و... را نشان میدهند.
شما میتوانید با رفتن به صفحههای قبل و بعد تمامی سوالات را در آن زمینه ببینید و به انتخاب خود هر یک را پاسخ دهید. برای پاسخ دادن به سوال یا مشاهده جزییات آن کافی است برروی سوال مورد نظر کلیک کنید. با کلیک بر روی آن توضیحات کاملی را که سوال کننده ثبت کرده و نیز پاسخهایی را که سایر کاربران به آن سوال دادهاند قابل مشاهده خواهد بود. اگر قصد پاسخ دادن به آن سوال را دارید روی کلمه answer که بالای پاسخهای بقیه و زیر توضیحات سوال قرار دارد کلیک کنید. حال در صفحهای که پیش روی شماست پاسخ خود را تایپ کنید. در گوشه سمت راست در بالای کادری که پاسخ خود را در آن تایپ کردید گزینه check spelling قرار دارد که بیشتر مورد استفاده کاربرانی است که زبان مادری انها به جز انگلیسی است.
کادر دیگری پایین کادر اول وجود دارد که این امکان را به شما میدهد که اگر در پاسخ به آن سوال از منبعی استفاده کردید در این محل آن را ذکر کنید. البته کاربران تمایل چندانی به پر کردن این قسمت ندارند.
یکی از امکانات جالب این سایت که کاربران را به مشارکت بیشتر در پاسخگویی و پرسش سوالات تشویق میکند امتیازدهی آن میباشد. به این صورت که هر کاربر بعد از عضویت 100 امتیاز دریافت میکند. با پاسخ دادن به هر سوال کاربر 2 امتیاز دریافت میکند و اگر پاسخش توسط پرسش کننده یا خود سایت و با رای گیری از سایر کاربران به عنوان بهترین پاسخ انتخاب شود ، 10 امتیاز دریافت خواهد کرد. به ازای هر روزی که از تاریخ عضویت شما سپری شود ، 1 امتیاز دریافت خواهید کرد. و با رای دادن به پاسخها به عنوان بهترین پاسخ نیز 1 امتیاز میگیرید. و با پرسیدن هر سوال 5 امتیاز از دست میدهید. برای رسیدن به سطح دو .......
اگر شما سوالی پرسیدهاید و از یکی از پاسخها خوشتان آمده و میخواهید آن را به عنوان بهترین پاسخ داده شده انتخاب کنید کافی است از پروفایل خود سوالی را که پرسیدهاید انتخاب کرده و در زیر آن سوال از بین پاسخهایی که مشاهده میکنید گزینه choose as best answer را برای پاسخ مورد نظرتان انتخاب کنید. میتوانید درجه پاسخ را نیز از جهت مفید بودن با پر کردن ستاره هایی که در کنار آن وجود دارد به پاسخ دهنده اعلام کنید.
برای هر سوالی 3 روز زمان داده میشود که کاربران در این مدت به آن پاسخ میدهند. فقط تا پیش از اتمام این سه روز فرصت دارید که بهترین پاسخ را انتخاب کنید. پس از این سه روز یاهو سوال شما را به همراه پاسخها به رای گیری خواهد گذاشت. و هر پاسخی که بیشترین رای را بیاورد به عنوان بهترین پاسخ انتخاب خواهد شد. مدت زمان این رای گیری 5 روز است ولی اگر پاسخهایی با تعداد رای مساوی وجود داشته باشند این زمان طولانی تر نیز خواهد شد تا زمانی که دیگر تعداد رایها مساوی نباشد. سوالهای پرسیده شده ، و پاسخهای داده شده توسط شما در صفحه پروفایل شما قابل مشاهدهاست. در قسمت سوم که همان discover میباشد شا میتوانید پرسشها و پاسخهای رد و بدل شده بین سایر کاربران ، بهترین پاسخها را که انتخاب شدهاند و توضیحات آنها را مشاهده کنید.
یاهو مسنجر
پیغام رسان فوری شرکت یاهو برای شما این امکان را فراهم میآورد تا با افراد در هر گوشهای از دنیا بصورت برخط صحبت نمایید. برخلاف سیستم ایمیل، مکالمات این گونه نرمافزارها بلافاصله پس از ارسال نمایش داده میشوند.
yahoo 7
یاهو 7 یک شرکت مشارکتی 50 -50 بین شرکت seven network و Yahoo! Inc در استرالیااست. طبق نتایج حاصل از بررسی شرکت تجزیه و تحلیل ترافیک وب ، 5.2 میلیون از 11.6 میلیون کاربران فعال در رسانه دیجیتالی جهان در استرالیا در آوریل 2007 که از یاهو7 دیدن کرده اند ، به 45 درصد جمعیت فعال آنلاین رسیده اند. صفحه اصلی یاهو7 و پست الکترونیکی آن را جزو 20 وبسایت اول در رده بندی خود قرار داده است. که یک سرویس هوشمند رقابتی است ، اخیرا Hitwise سرویس یاهو 7 به همه استرالیایی ها سرویس میدهد ، شامل رده سنی جوانان ، حرفهای ها و ... .[۲] قسمتی از Yahoo! Inc و Seven Media Group یاهو7 دارایی های آنلاین Yahoo! Inc و مضمون تلویزیون و نشریات seven network و Pacific Magazines را گردآوری میکند. این شرکت همچنین جستجوی یاهو و توانایی های ارتباطی و و شبکه جهانی آن را با رسانه غنی شرکت Seven و سرگرمی و قابلیت های بازاریابی ترکیب میکند.
تاریخچه
یاهو7 در ژانویه 2006 تاسیس شد و با کانال تلویزیونی [۱] انتشار دهنده مجله Pacific Magazines و [!http://en.wikipedia.org/wiki/Yahoo! Yahoo] در استرالیا و نیوزلند وخصوصیات آنلاین آنها ترکیب شد. قبل از ژانویه 2006 شرکت به صورت مستقل به عنوان یاهوی استرالیا و نیوزلند به کار انداخته شد. که برای اولین بار اداره خود را در سال 1997 در استرالیا به راه انداخت. یاهو7 به اداره جدید خود در Millers Point, Sydney, رفت. در نوامبر با شرکت دیگری که به عنوان شرکت خواهر آن شناخته شده است یعنی , Yahoo! Search Marketing شریک شد. جست و جوی بازاریابی یاهو کلا متعلق به Inc است. و به طور مستقل لیست جست و جو را برای دیگر سایت ها مانند یاهو7 ninemsn ، Fairfax Media وNews Ltd. فراهم میکند. در دسامبر 2006 یاهو7 و Telecom New Zealand اقدام به کار مشترکی در نیوزلند کردند که حاصل کار Yahoo!Xtra. نام گرفت. در اواخر اکتبر 2008 میان مرکز تجارت وسیع شهر ، یاهو7 تقلیل شغلی در شرکت خود اعمال کرد که بنا به گفته عدها ای 10 درصد از نیروی کار را تحت تاثیر قرار داد. .[۳]
محصولات و خدمات
محتوی و مضمون
یاهو7 آمیختهای از درخواست های کاربران مانند ایمیل ، جست و جو و پیام فوری است. از آنجایی که یاهو7 بازار فروش دیجیتالی برای Seven network و Pacific Magazines است ، توانایی تولید و تراکم محتوی پوشش خبر, ورزش, فیلم, مسافرت, موسیقی و ویدیو را دارد. مدخل تلویزیونی یاهو7 یک راهنمای تلویزیونی رایگان را به طور آنلاین فراهم میکند که اطلاعاتی را درباره اکثر شبکه های رایگان داراست. این مدخل همچنین اخبار اخیر و اطلاعاتی از برنامههای شبکه7 مانند Heroes , Ugly Betty , Desperate Housewives ,Home & Away , Grey's Anatomy و Lost را ارایه میدهد. در مارس 2007 یاهو7 مدخل سبک جدیدی را معرفی کرد که ترکیبی است از محتوی یاهو7، مجله Pacific و Seven. سبک یاهو7 منبعی است برای هزاران دستور العمل ، مد، نگارخانه تصویر ، اخبار اخیر درباره اشخاص معروف و...
جست و جو
یاهو7 سرویس موتور جست جو را نیز مانند دیگر سرویس های جست و جوی مجازی مثل تصاویر یاهو7 ، ویدیو یاهو7 ، اخبار یاهو7،یاهوی محلی،و خرید یاهو. یاهو7 اخیرا مرحله جدیدی را با عنوان جست و جوی متحد معرفی کرده است. که توسط موتور جست و جوی یاهو7 که آلفا ( Alpha) [۲] نامیده میشود گسترش یافته است. آلفا کاربران را قادر میسازد که ترکیبی از نتایج جست و جوی تصویر ، پاسخ ها ، ویدیو ، اخبار و حتی نتایج جست و جوی ویکیپدیا را در یک صفحه مشترک ببینند. پاسخ های یاهو در یاهو7 نیز با عنوان پاسخ های یاهو7 با همان خدمات وجود دارد.
ارتباطات
یاهو7 خدمات اینترنتی متنوعی مانند ایمیل یاهو و یاهو مسنجر ،و همچنین سرویس اجتماعی شبکه وخدمات خودگردان توسط کاربران مانند Yahoo! Mail , Yahoo! Messenger, My Web , Yahoo! Groups , Yahoo! Video , Jumpcut.com , Flickr ارایه میکند.
موبایل
سرویسی که یاهو7 برای موبایل ارایه میدهد شامل سرویس پیام سریع ، ایمیل و پیغام فوری ، اطلاعات ، بازی ها و سرگرمی ،زنگهای موبایل و بازی های موبایل و...است.
خدمات
یاهو7 همچنین سرویس تجارت در محیط های خرید و... را ارایه میکند.
ایمیل یاهو
ایمیل یاهو سرویس پیام رسان الکترونیکی است که بر پایه وب استوار است. که در سال 1997 افتتاح شد. ایمیل یاهو بیش از 260 میلیون کاربر را سرویس میدهد. است در حال حاضر یاهو 2 نسخه از ایمیل یاهو را ارایه میدهد. یکی از آنها مایکروسافت Outlook مانندAjax در اوایل سال 2008 یاهو آغاز به سرویس دهی نامحدود از نظر فضای اختصاص داده شده به کاربران حتی به کاربرانی که هیچ هزینهای پرداخت نمیکردند برای ذخیره ایمیل های خود کرد. این کار پاسخی در مقابل رقابت با شرکت free-webmail بود.
تاریخچه
تاریخچه ایمیل یاهو با جوجو هلی ، بانکدار سرمایه گذار مقیم یاهو از نوامبر 1996 که با مالکان تمامی سرویسهای یاهو از زمانی که ایجاد شد سر و کار دارد ، آغاز شد. او میگوید "هیچ کس با کار شما به اندازه کارمندانتان آشنایی ندارد." بر طبق گفته او اصلی ترین سوالی که به ذهن میرسد این است که آیا "بسازد ، بخرد یا اجاره کند." پاسخ به این سوال به واقع به رشد رقیبان و جایگاه فعلی آنها در شرکت بستگی دارد. اصلی ترین دلیل برای خرید لوازم این بود که تجارت سرعت بخشد. بالا رفتن تعداد کاربران اینترنت ، به ترقی تکنولوژی ایمیل منجر شد.همچنین باعث ایجاد یک محیط رقابتی شد به طوری که در این رقابت حرف اول را شرکتی میزد که قادر باشد سرویس ایمیل بهتری ارایه دهد و کاربران بیشتری جذب کند. به این ترتیب ایمیل یکی از ویژگیهای مهم شرکت های اینترنتی شد.
آموزش
ایمیل یا همان پست الکترونیکی یکی از پر طرفدارترین محصولات یاهو میباشد. این امکان علاوه بر یاهو در گوگل نیز با عنوان جیمیل موجود است. که امکان ارسال و دریافت نامههای الکترونیکی را با سرعت بالا و به صورت رایگان فراهم میکند. ابتدا نحوه ایجاد آن را بررسی میکنیم. برای شروع ابتدا وارد سایت یاهو به آدرس [۳] میشوید ، در قسمت بالای صفحه سمت راست ، sign in را کلیک کنید، پنجرهای باز میشود که از شما آدرس پست الکترونیکی و رمز عبور را میخواهد، این قسمت زمانی به کار میرود که شما قبلا برای خود ایمیل باز کرده باشید. در قسمت پایین صفحه روی کلمه sign up کلیک کنید ، به صفحهای هدایت خواهید شد که حاوی یک فرم ثبت نام است. این فرم از شما اطلاعاتی در مورد نام ، نام خانوادگی، سن و مشخصاتی از این قبیل میخواهد. دقت کنید که یاهو برای افراد زیر 18 سال اجازه ایجاد پست الکترونیکی را نمیدهد. پس از وارد کردن مشخصات خود، آدرس ایمیل دلخواه خود را وارد کنید. سپس کلمه عبور انتخابی را وارد نمایید ، بهتر است رمز عبور شما حاوی علایم ، حروف و اعداد باشد تا امنیت پست الکترونیکی شما تا حدودی تضمین شود. سوالی به دلخواه خود از بین سوالات پیشنهادی یاهو انتخاب کرده و پاسخ مورد نظرخود را تایپ کنید، این سوال به یاهو کمک خواهد کرد که اگر شما آدرس ایمیل یا رمز عبور خود را فراموش کردید ، شما را شناسایی کند و آن را به ایمیل دومی که در همان صفحه که البته به صورت اختیاری وجود دارد ارسال میکند. در قسمت آخر یک سری حروف بی معنی و کج و معوجی نمایش داده میشوند و از شما خواسته میشود که همان کلمات را در کادر پایین تایپ کنید . این کار به دلیل جلوگیری از راهیابی یک سری برنامههای مخرب به سیستم و ایجاد ایمیل های بی استفاده توسط آنهاست که بعد ها برای یاهو مشکل ساز خواهد بود. در آخرین مرحله مطالبی در مورد قوانین ایمیل یاهو نوشته شده که پیشنهاد میشود آن را مطلعه کرده و تایید کنید. حال روی قسمت پایین کلیک کنید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید پنجرهای باز میشود و ورود شما را به ایمیلتان تبریک میگوید.
منابع
www.yahoo.com